Thursday, May 14, 2009

Kaya??macammmane nk tau eyh..??


Idea ni ku dapat mase ngh kesempitan wang...hak2..dan ni pun topik petama yng aku post...haaha..so agak excited sikit..

erm..k..aku d post buletin soalan ni kat MS..
soalan ..die ..camner korang nak tau yng korang ni dah cukup kaya atau x??

soalan nie agak am..mngkin banyk jawapan dan pendapat korang x sama ngn jawapn aku ....apepun nie jawapan aku tuk mereka yng nak tau...

Jawpan: korang mesti selalu dengr masa kecik2 ibubapa selalu suruh kite balajar pandai2..pastu bleh masuk kolej dan dapat perkerjaan yang bagus2 dan ble jadi kaya ble dapat gaji yng tinggi....nak wat haji tiap tahun pun korang mampu..tapi..ble dipikirkan balik..ape kan jadi klau tetibe korang kene buang keja esok hari....??adakah korang mampu biayai hidup keluarga ngan wet yang ada skang..mngkin korang d pendapatan sampingn tapi mampukah>??so kat sini..jawapan aku..jika nk tau korang seorang yang betul2 bleh digelar kaya atau tidak...jikalau korang behenti kerja...dengan harta atau aset yang ada..setakat mane korang boleh survive hidup korang?? lagi bnyak aset yang ada dan pertambahn amount di akaun belah debit lebih tinggi dari kredit..maka korang boleh digelar sebagai seorng yang kaya...


Jadi jangn pandang betapa tinggi gaji seseorang tu tapi berape banyak aset yang korang mampu buat,...so harap pandangan atau jawapan aku ni buat mereka yang membaca berpuas hati....jawapan nie berpandukan buku rich dad poor dad yang pernah aku baca....

2 comments:

  1. yerr~
    future accountant kter~..
    ;p

    ok r..
    quite th0ughtful

    ReplyDelete
  2. bukan la..businessman..hoho...thnks ya..

    ReplyDelete